למידה רגשית חברתית SEL והטמעת מודל CASEL
המודל הרגשי חברתי כאמצעי לצמצום פערים בהקשרים שונים
- חוסן נפשי רגשי בראייה של SEL
- חוסו ארגוני מערכתי ודמותו של המנהל כמנהיג בשילוב SEL
- חדר מורים מושתת SEL
- עקרונות הלמידה רגשית חברתית SELוהטמעתה בתכנון לימודים
- למידת חקר כאמצעי מטפח למידה רגשית חברתית
- למידה רגשית חברתית מזווית הראייה של לומד מצטיין ומחונן
- בוגר העתיד כאדם רגשי חברתי
- טיפוח למידה רגשית חברתית SELבראייה בין תחומית ועל תחומית
- תלמידים שקופים ואינטליגנציה רגשית
- תקשורת מקרבת כאמצעי לקידום למידה רגשית חברתית SEL
- עקרונות הלמידה חברתית רגשית SELבראייה של קהילה לומדת
- המודל החברתי רגשי SELבשילוב מודלים בהדרכה
- בין מודל CASEL לאינה פוקס – מדריכים מודרכים והדרכה
- משמעותיה של למידה משמעותית מבוסס למידה רגשית חברתית SEL
- הרחבת מעגלי שייכות והשפעה בגישת מודל רגשי חברתי
השתלמויות ופיתוח מקצועי
טכנופדגוגיה
הוראה דיפרנציאלית וצמצום פערים
למידה רגשית חברתית Social Emotional Learning
אתגרים: הצמחת מנהיגות ביניים פדגוגית
פדגוגיה חדשנית
- התמחות וכניסה להוראה:
- מורים חדשים
- מורים חונכים מלווים
- בעלי תפקידים במערכת החינוך:
- הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-מתחילים.
- הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-ממשיכים.
- הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-מתחילים.
- הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-ממשיכים
- סגני מנהלים
- רכז חברתי.
- רכזים פדגוגיים.
- רכזי מקצוע:
- רכזי שכבה:
- השתלמות המשלבת בעלי תפקידים, סגנים ומפקחים.
- הוראה בתחום הדעת של המורה:
- מורה משמעותי – מורה משפיע.
- חינוך לשוני.
- אסטרטגיות קריאה.
- ערבית ליהודים.
- טיפול באמצעות אומנות
- תאטרון בובות.
- למידה מבוססת פרויקטים בגיל הרך.
- מדע ואומנות בגיל הרך.
- מתמטיקה
- עברית
- ערבית:
- אנגלית.
- גיל רך:
- מיומנויות ואסטרטגיות התואמים את המאה 21:
- רובוטיקה.
- משחק ומשחוק בסביבה דיגיטלית.
- הטמעת כלים דיגיטליים בהוראה.
- PBL.
- כיתה הפוכה.
- עיצוב מרחבי למידה.
- הכלה והשתלבות:
- הוראה מתקנת – כלי הערכה ותכנית התערבות בחשבון.
- הוראה מתקנת – כלי הערכה ותכנית התערבות בשפה הערבית.
- אוטיזם.
- עידוד קריאה ואוריינות בחינוך המיוחד.
- סנגור עצמי.
- המשחק ככלי טיפולי.
- רכזי השתלבות.
- חינוך מיוחד:
- מדעי הרוח:
מדעי הרוח מתווים את הדרך לחיים בעלי משמעות ותוכן כדי להפוך את החברה האנושית לערכית ולטובה יותר.
להלן נושאים מוצעים
-
- אומנות
- תיאטרון
- מוסיקה
- שילוב לימוד השפה הערבית ומוסיקה .
- לימודי מגדר.
- כישורי חיים.
- התודעה והקוגניציה.
- גמישות פדגוגית , לפי מודולות:
- הקשבה פעילה.
- מיומנויות לניהול שיח רגשי – קהילתי.
- סמכות דיאלוגית.
- אינטליגנציות מרובות.
- אינטליגנציה רגשית
- קופסאות בריחה.
- שיח מערכתי.
- מודלים פדגוגיים מתוקשבים.
- הסרטון ככלי ללמידה.
- למידה שיתופית.
- נושאי רוחב:
- למידה משמעותית.
- דיבור בציבור.
- חשיבה חיובית.
- הוראה דיפרנציאלית.
- מנהיגות חינוכית.
- חינוך לבריאות.
- העצמת מורים / מחנכים / רכזים.
- מודעות עצמית.
- מחשבות ורגשות.
- למידה חוץ כיתתית.
- למידה דרך סימולציות.
- למידת חקר – למידה פעילה.
- חשיבה יצירתית – חשיבה מסדר גבוה.
- התמודדות מצבי לחץ.
- דיאלוג מורה – הורה.
- המורה כמאבחן.
קורס התאמה להוראה למקצועות פרא-רפואיים
האגף מקיים באורח קבע, קורס " התאמה למקצועות פרא רפואיים" באישור משרד החינוך, ובהשתתפות עשרות משתלמים. התכנית באה להקנות עקרונות עיוניים והיבטים מעשיים בחינוך המיוחד, כדי להכשיר עובדים פרא-רפואיים לעבודה במוסדות החינוך המיוחד במגזר הערבי. התכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון במקצועות הפרא-רפואיים: פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תרפיה בדיבור ותרפיה בהבעה וביצירה, העובדים במערכת החינוך.
התוכנית מאושרת ע”י האגף להכשרת עובדי הוראה, המנהל הפדגוגי והאגף לחינוך המיוחד.
תכנית הלימודים:
הנושאים המוצעים בקורסים השונים נקבעו בהתאם לדרישות משרד החינוך ובתיאום האגף לחינוך מיוחד והאגף להכשרת עובדי הוראה.
נושאי הלימוד:
עבודה עם תלמידים הסובלים מליקויי למידה.
עבודה עם הורים בגישה נרטיבית.
עבודה עם צוותים בית ספרים.
בניית תכניות התערבות טיפולית בחינוך המיוחד.
סוגיית שילוב תכניות לימודים בחינוך המיוחד.
דרכי ההוראה: שיעורים פרונטאליים, התנסויות, וסדנאות.
היקף הלימודים: תכנית אקדמית שנתית, 150 שעות בודדות (30 מפגשים).